Sådan mindsker du ømme lår efter din cykeltræning

0

Dette indhold er sponsoreret 

Holder du af at cykle meget i hverdagen som kilde til motion og træning, så er det vigtigt, at du ved, hvordan du bedst muligt kan komme af med dine ømme lår, så du kan holde til næste gang du skal sidde i sadlen. Derfor får du i denne artikel gode råd til, hvordan du kan mindske ømme lår i hverdagen efter din cykeltræning, så du kan få mere ud af din tid på cyklen. Du kan for eksempel overveje akupunktur i Fredericia. Dette kan hjælpe på dine ømme muskler, og du vil føle dig afslappet og klar til endnu et godt træningspas. 

Husk at strække ud før og efter træningen

Når du cykeltræner i hverdagen, så er det vigtigt, at du husker at strække ud. Dette skal du gøre både før og efter din træning, da det varmer dine muskler, og det strækker dem ud, efter du har tilført en masse blod til dine ben gennem din træning. Når du husker at strække ud, så vil du hurtigt blive mere fleksibel, og du vil nemmere kunne klare et hårdt træningspas i sadlen, uden at du behøver at føle dig øm. Denne form for udstrækning behøver ikke tage mere end fem minutter før du cykler og fem minutter efter, at du cykler. Så kan du undgå, at dine lår blive mere ømme end højst nødvendigt. 

Tag varme bade

Når du har brugt tid på cyklen, og du ved, at der er ømme lår på vej, så er det en god ide, at du tager et afslappende og varmt bad. Når du slapper af i dine muskler, så spænder de ikke op, og du vil ikke få de samme meget ømme lår. Har du et badekar, så er det en god ide, at du bruger dette, da du bedst muligt kan få slappet af i dine ben. Har du ikke et badekar, så er det en god ide, at du har lukket døren til badeværelset, og at du skruer så langt op for varmen, som muligt, mens du står under vandet, så der kommer en behagelig og varm temperatur. Så kan du slappe af dine muskler i benene, så du kan undgå ømme lår. 

Brug varmecreme efter din træning

Når du har været på cyklen længe, og du gerne vil slappe af i dine ømme lår, så er det vigtigt, at du bruger varmecreme. Dette løsner op for musklerne i dine ben, og du vil hurtigere kunne komme af med ømme lår. Når du skal bruge en god varmecreme, så er det en god ide, at du køber denne på apoteket, så du er sikker på, at cremen er godkendt til brug. Derudover er det en god ide, at du prøver cremen på et mindre stykke hud først, så du kan se, hvordan din krop reagerer på cremen. Efterfølgende kan du så bruge cremen på et større område. Så kan du passe godt på dine ømme lår efter du har cykeltrænet, så du er klar til dit næste træningspas. 

Del med dine venner:

Comments are closed.